2012. április 30., hétfő

Kötős hírek Debrecenből és zsákbamacskák

A Facebook-on (áldásos hatásaként) jól egymásra találtunk kötős-horgolósok nemcsak országos (több, mint 600 fős csoport), de helyi szinten is - a debreceni csoport létszáma ötven körül mozog. Mint köztudott, mi madzagosok szeretünk személyesen is eszmét- és tapasztalatokat cserélni, így nemrég sor került egy debrecen- és környéki kötős-horgolós találkozóra, ahol közel harmincan! töltöttünk el együtt egy kellemes délutánt. Itt is köszönet a szervezésért a mi kincset érő Nórinknak!
A talin - jó szokás szerint - zsákbamacskák cseréltek gazdát.
Amit kaptam: egy cuki mini-maci, aprólékos horgolt munka Andi kezei közül (a készítője nem vezet blogot).
Amit adtam: egy kis nőcis mobiltok gyapjúfonalból, zoknikötőtűkkel kötve. 
Leírása: 30 szemre kezdtem rózsaszín fonallal, a szemeket 3 tűre osztottam el. 5 kört 1s1fordítottal kötöttem, majd a 6. körben szürkével, 4s2f-tal folytattam. A 7. körben a simákat elöl kereszteztem: 2szem segédtűn a munka elé, 2s, majd 2s a segédtűről. Ezután 3 körön át 4s2f, majd a csavarás ismétlése következett. Így haladtam a kívánt hosszúságig, majd három tűs módszerrel összedolgoztam a szemeket.
A kis tartókához 2dkg fonalat használtam fel.

Egy kedves tűbarátném fonalboltot nyit a városban. A hangulatos kis üzletben nem csupán fonalakat  és egyéb kellékeket árul, de motorja lesz a helyi kötős-horgolós társaságnak, kellemes helyszíne kézimunkázós összejöveteleknek. A bolt oldalát az F-betűs közösségi oldalon Gombolyda néven találjátok. A dekoráció elkészítésében nagy örömömre én is tudtam segíteni, így alkalmam nyílt kipróbálni a giga-kötést. Hatalmas élmény volt, bár kissé fárasztó - no de épp ezért dolgoztunk közösen.



3 megjegyzés:

Zsófi írta...

Hol lesz a bolt?

Bánatomra mindenhol szűkült a kínálat és a Tescós fonal-boltocskát is eltüntették. :-(
A fb egyszerűen nem az én világom. :-P Szóval, azt az opciót kihagynám. ;-D

nöné írta...

Bocsánat, hogy belekotyogok:o) A Gombolyda a Bethlen u. 10-12. alatt, a Mediterrán-házban, a Bethlen utca felé eső részen, a Lottózó mellett. A Tescos fonalbolt nem tűnt el, csak arrébb és nagyobb helyre költözött, a bérletárusító hely közelébe. Még személyesen nem láttam, de a múltkor még a régi helyen mondta az eladó, hogy arrébb költöznek.

Irenka írta...

Köszi,Gyöngyöm! Elnézést, Zsófi, csak most jöttem erre!