2012. április 28., szombat

Kiri kendő és sapka

Kislányomnak készült mindkettő, aki - lévén igazi rózsaszín- és csipke-rajongó, nagy örömmel fogadta, és lelkesen hordja azóta is.
Sapka: minta Kiritys by Tiina Kovalaine - ingyenesen elérhető a Ravelry-n.
           fonal: Kool Cotton 50% pamut 50% akril, 50g=128m
           tű: 3,5mm zoknikötőtű
A sapit 80 szemre kezdtem, lustakötéssel kötöttem 6 kört, az utolsóban 4 szemet szaporítottam, majd a minta szerint haladtam. A szaporítás nélküli részt többször ismételtem, mint a megadott, hogy a kész sapi takarja a fület. Kicsit nagy is lett, de Dorkám haja majdnem teljesen felveszi ezt a plusz hosszt.


A kendő a jól ismert Kiri vékony pamutfonalból. Nem a legszebb belőle a kendő, pöndörödik, a leláncolás is túl laza lett (ez persze nem a fonal hibája) viszont finom puha, kellemes tavaszi nyakbavaló lett.
Minta: Kiri by Polly Outhwaite
Fonal: ismeretlen nevű, pamut, vékony (kb 200m/50g)
Tű: 3,5mm bambusz körkötő
Méret: 110cmX43cm

A két darabhoz összesen 8 dkg fonalat használtam fel, és 5 nap alatt készültek el. További képek a Ravelry-n: a sapiról itt, a kendőről itt.

7 megjegyzés:

Melinda írta...

Nagyon szép lett mindkettő!Jó ötlet,hogy visszaköszön a sapiban a kendő mintája!:)

Unknown írta...

Jaj, de szép lett! A sapka nagyon jó ötlet. El is lopom :)))))

ursa minor írta...

Hű, ha nekem anno ilyenjeim lettek volna... Tök jó lehet a kislányodnak lenni ;)
Csodálatos lett mindkettő!!

Jutka írta...

Szép sapi kendő összeállítás!
Milyen jó finom vattacukor színe van:) igazi kis csajos.

Irenka írta...

Köszi, lányok!
Melinda: egyik kedvencem a Kiri, örömmel fedeztem fel, hogy sapit is tervezett a mintájával egy "kollegina".
En-Hababann: egész nyugodtan, jó érzés, ha innen kaptok ötletet.

Namata írta...

Igazi kislányos lett !Nagyon szép .:)

Irenka írta...

Köszönöm, Elinor!