2011. november 3., csütörtök

Aviatrix sapik

Hogy mi lapult mostanában a Nöné-tatyómban? Sapi, sapkák, pontosabban két Aviatrix. A leírás magyarul is elérhető a Ravelry-n, köszönet érte Maczynak!
Kicsit ugyan futurisztikus számomra ez a stílus (jól passzolna az Aeon Flux c. film jelmezei közé), de a legpraktikusabb sapka-fazon, amit eddig láttam/próbáltam. Klasszul követi a fej vonalát, tökéletesen védi a füleket, a fültövet. A gyerekek is szívesen hordják, bár Bendié kicsit nagy lett, vagy átkötöm, vagy kötök egy másikat - ide kívánkozik, hogy néhány óra alatt készen van.
Dorkámnak 4,5-5mm-es tűvel, a legnagyobb méretet kötöttem, de öt helyett hatszor ismételtem a 14 soros egységet, így jól aláfér a haja. A sapi kicsit már fel is vette tündérkém csuris fejformáját. Bébé Lang 100% gyapjú fonalból, két szállal készült. A minta gomboláspántja helyett háromszemes i-cord megkötőt készítettem. A kis virág a 100 kötött és horgolt virág c. könyv 45-ös mintáján alapul. 
Bendi sapija Jakob Napoli 100% merinogyapjú fonalból, 3,25mm és 3,5mm tűvel készült. Itt is a legnagyobb méretet választottam, szintén hat ismétléssel, ami - mint említettem - kicsit nagy lett a négyévesem buksijára.



25 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon jók lettek! Azért, méretekre kíváncsi lennék... bár, tartok tőle, a közel 9 éves Mininőnek, ez a fazon már nem jönne be :O

wondrlanding írta...

Á, de jók! Az enyémeknek is kellene, ez a megkötős fazon jobban tetszik, mint a gombos, remek ötlet!

Irenka írta...

Köszi, lányok! A méret négyévesig van. Kicsit "nagyosabb" változata a Poppy, de ott is 4+ a legnagyobb. Ez az első rövidített soros munkám, így nem tudom, mennyire lehet változtatni a méreten, nekem csak kicsit kellett.

paribanu írta...

Nagyon helyesek!:-)

Paat írta...

De jó látni megint! Tavaly kötöttem 3-at, de szigorúan csak biciklissisak alá, mert oda tökéletes, de 6 év felett szerintem is furi lett a miénk. Biztos fonal és fejforma kérdése is...De remekül véd, ez biztos! Férjnek is készült, s kicsit nagy is lett..., szóval fonal és tű, meg improvizálás kérdése a méret!

Faragó Nóri írta...

Nagyon szépek! A színek is nagyon tetszenek!
Igaz, hogy nem kötök, de jövőre lehet, hogy rászánom magam, és készül egy az én törpémnek is... Úgy meghoztad a kedvem... :)

Namata írta...

Nagyon aranyosak !!Igazi gyerkőcös .:)

Csilla írta...

Nagyon jók lettek. Majd mutatod a gyerkőcökön is? A Poppyt én is kinéztema csajszimnak, neki nem jönnek be az ilyen megkötősök, utája még a magasnyaku pulcsit is, sálat is csak lazán :D

Irenka írta...

Köszönöm szépen!
Nóri: Hajrá!
Csilla: a Poppy csinosabb, biztosan jól fog állni a lánykádnak.

Hena írta...

Nagyon jól néznek ki! Tavaly óta fontolgatom én is, hogy megkötöm, de aztán valahogy mindig elmaradt.... most is fontolgatásban vagyok :)

Vera írta...

Szia! Nem találom a magyar leírást. Lehet, hogy vaksi vagyok, segítenél? Köszönöm, Vera

Otthon Művek írta...

Nagyon helyesek! Aranyos lehet felvéve, ügyes vagy!

Irenka írta...

Köszönöm!
Hena: nálam is van úgy, hogy tetszik, tetszik valami, de aztán mégis mást kötök. :)
Vera: a Ravelry-n a minta oldalán jobbra fent keretben van a felirat: download, arra kattintva a feljövő ablakban az utolsó "könyvecske" a magyar: (Aviatrix hun.pdf) alatta download - erre kattintva tudod letölteni.
Kellemes kötögetést hozzá!

Zsófi írta...

hű meg ha:))) nagyon tetszenek. Juli még mindig emlegeti a szép nagy szemű Dorkát:D

Babi néni írta...

Hát, ha egyszer kötésre adom a fejem, ezzel kezdek. :o) Nagyon nehéz? És kell hozzá körkötőtű? Mert pár alumíniumtűt szerváltam az ősszel.

Irenka írta...

Köszi, Zsófi! Tündéri ez a Juli! Bárcsak közelebb élnénk egymáshoz, és gyakrabban találkozhatnánk!
Köszi, Orsi! Nem kell hozzá körkötőtű. Ha tudsz simát és fordítottat kötni, és érted a rövidített soros kötés lényegét, nagyon egyszerűnek fogod találni. Kötésre fel!

Hena írta...

Irenka, mégis megkötöttem, te ihlettél meg rá! :)

MrsYarnart írta...

nagyon aranyos kis sapkák! nem csoda, hogy olyan népszerűek, hiszen annyira bájosak benne a gyerekek, és jól védi a buksijukat :)

Irenka írta...

Hena, ezt örömmel olvastam ám!
MrsYarnart, köszönöm, így igaz. :)

Flier Judit írta...

Köszönöm a tippet, majdnem kész és megkötős lesz :)

Irenka írta...

Szívesen, Judit! :))

Annamari írta...

Megkötősen jobb, mint gombosan. Jövő öszre én is fogok kötni :) csak még nem tudom, mekkorát :)

Irenka írta...

Köszi, Annamari, jól bevált megkötősen. A méretet ráérsz kitalálni, neked egyestés projekt lesz, még ha sűrűsödnek a teendőid, akkor is. ;)

Timoka írta...

Sziasztok!
Ezt a fazont én is nagyon szeretem, épp most kötöm nagyfiamnak.
A Poppy nincs fent magyarul?

Unknown írta...

Sziasztok, nagyon szeretném megkötni az unokámnak a poppy sapit de nem találom a mintáját ,kérlek benneteket aki tudja küldje már el nekem. Köszönöm szépen. Erika
mihalkoerika@gmail.com vagy facebook Mihalkó Erika