2011. október 30., vasárnap

Pitagorasz, Marisol és Szerencsemalac

Derékszögű háromszögek mozgalmas váltakozásából áll a mintája annak a sapinak, ami alapján Sebikém (egyik) téli fejfedőjét kötöttem. A minta ingyenes a Ravelry-n. Rövid fazon, a 11 évesemnek épp-csak eltakarja a fülét. 
Minta: Pythagorean triangles hat by Catherine Ryan.
Fonal: a passzéhoz King Cole Baby Alpaca (100%) 100m/50g, a továbbiakban Bellana Sport 100% gyapjú és  Arcana 75% gyapjú zoknifonal két szállal, összesen 5dkg.
Tű: 3,5mm valamint 4mm bambusz harisnyatű-készlet.
Eltérések a leírástól: 96 szemre kezdtem, 1s1f a passzé, melynek első négy sora csőkötés (másként olasz kezdés).
A gépem szervizbe vágyik, egyetlen használható képet volt hajlandó készíteni.
A Belinda által szervezett jótékonysági akcióhoz két kötött állatkával csatlakoztam. Egy huncut egeret és egy kövér malacot sikerült összehoznom. Nem vagyok elégedett az eredménnyel, de a tűrhető minősítést megadtam nekik, így felkerülnek ide is. Valószínű azonban, hogy nem a közeli jövőben kötök újra játékot. Számomra nehéz feladat a karakterüket kialakítani, egy-egy öltésen egy teljes jellem múlik. :)
Gyapjúfonalból 3mm-es zoknitűvel készültek. Tömőanyagnak is fonalmaradékokat használtam, így a két figura összesen 3dkg.
Súghatok valamit?

13 megjegyzés:

Mázsa Viki írta...

A sapi csini, az állatkák aranyosak! Főleg a kisegér! :)

zazálea írta...

az a malacka...!

wondrlanding írta...

Klassz sapi, és milyen szépen záródik a fejtetőn a minta!

Jutka írta...

Sapka nagyon tetszik, látszik az igényes szép munkád rajta.
Az állatkáktól elolvadtam:)

Faragó Nóri írta...

mindig sikerül valami egyedivel előrukkolnod, ez a sapi is nagyon tetszik! :)
az állatkák nagyon aranyosak, EZT az egeret még tudnám szeretni is! :D

wondrlanding írta...

Jaj, itt nem is írtam, csak a Fb-on, hogy az állatkák milyen helyesek. És annak ellenére, hogy ezek az amigurumi figurák apróságnak tűnnek, nagyon sok munkát igényelnek, főleg, ha ilyen szépen vannak elkészítve. Az meg még különlegesebbé teszi őket, hogy kötve vannak, és nem horgolva.

Melinda írta...

Csinos a fejfedő.:)
Az állatkák irtó helyesek! Nem könnyű ilyesmit kötni, sajnos tapasztalatból beszélek...:D De a tieidben semmi hiba.:)

Ágnes Kutas-Keresztes írta...

Tűrhető minősítés? Nem értek egyet! Imádnivalóak ezek az állatkák! :) Egy óvodás kisgyereknek meg aztán micsoda öröm lesz egy ilyen játékot kézbevenni :)

Ágnes Kutas-Keresztes írta...

Tűrhető minősítés? Nem értek egyet! Imádnivalóak ezek az állatkák! :) Egy óvodás kisgyereknek meg aztán micsoda öröm lesz egy ilyen játékot kézbevenni :)

MrsYarnart írta...

jó kis sapi, és az állatkák is nagyon aranyosak!

Csilla írta...

Nagyon belejöttél a sapi gyártásba, ez is nagyon jó lett, meg a labirintusos is nagyon tetszik. Nekem is kellesz párat gyártanom magamnak is meg Lillának is.
Aranyosak a kis állatkák is.

Irenka írta...

Köszönöm szépen a kedves szavaitokat! Nagyon örülök, hogy az állatkákat nem találjátok rondának! :)
Eszter: a sapi tetejét szerintem is szépen megoldotta a tervező.
Csilla: és még nincs vége a sapi-sorozatnak! :)

Namata írta...

De jók !!Nagyon szép a sapi is , gyönyörű a fonal is .:)Imádom az alpakkát .